فروردین ۲۶، ۱۳۹۰

دعوت به مراسم گردن کشی

  سرودی از:«روح الله مهدی پورعمرانی»      برای اول ماه مه روز جهانی کارگر


امروز

فقط امروزسوت قطارها را ساکت کنید

بوق کشتی ها را درنیاورید

دود را از دودکش کارخانه ها دریغ کنید


دهلیزهای سرد و تاریک معدن ها را تنها بگذارید


شیرهای لزج نفت را ببندید


دنیا به آخر نمی رسد!


***


امروز


فقط یک امروز

بیمارها را به حال خودشان رها کنید

کلاس های درس را تعطیل

کامیون ها بایسانید

پتک ها را روی سندان ها بگذارید

دنیا به آخر نمی رسد!

***

امروز

فقط همین امروزخیابان ها را نروبید

زباله ها را جمع نکنید

پاروها را بدون قرص نان، از تنور بیرون بیاورید

با کوک های رنگ رنگدرزهای برهنگی را ندوزید

دنیا به آخر نمی رسد!

***

نترسید

به کارفرمایان تان بگویید نترسند

بگذارید یک روز «کار» بی کار بماند

فقط یک روز است

یک روز که هزار روز نمی شود

آن گاه که می نشینید

ساعت و روز و ماه و سال را

ثانیه به ثانیه می شمارید

تا مبادا چند ثانیه کم تر بهره داده باشم

آن گاه که می نشینید

و برای من

قانون رنج و مزد می نویسید

آن گاه که چهار چشمی مواظبید

تا به اسب تان نگوییم «یابو»

آیا به این فکر کرده اید که من هم می خواهم یک روز

فقط یک روز را

فقط اول ماه مه را

که روز من است

دست از کار بکشم

***

نمی خواهد به خودتان زحمت بدهید

و یک هفته را برای من نام گذاری کنید

سنگ بزرگ علامت نزدن است

همین یک روز برای من کافی است

همین یک روز کافی است

تا سرمایه سرگیجه بگیرد

وآه نداشته باشد تا با سود سودا کند

همین یک روز کافی است

تا گردن بیفرازم

و به قانون شما گردن ننهم !

***





هیچ نظری موجود نیست: